reklama

Ako sa vyrovnať s prehrou

Prve ste sa dostali ďaliu negatvnu odpoveď na žiadosť o zamestnanie, nevyiel vm dlho pripravovan projekt alebo ste nespravili skku? Očakvate psychick podporu od najbližch, ale t tu buď prve nie s, alebo s zavalen inmi dležitejmi vecami? Sama som sa musela zamyslieť, ako sa vyrovnať s optovanou prehrou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

V živote nie vždy všetky veci vychádzajúpodľa vašich predstáv. Najťažšie sú prvépocity zo zlyhania. Prehra v niečom, do čoho ste vkladali veľa nádeje a od čoho sa malaodvíjať vaša budúcnosť.


Dnes som sa dozvedela, že mi nebude umožnenézúčastniť sa veľmi dôležitého projektu, do ktorého som sa chcela zapojiť poskončení svojho štúdia. Reakcia môjho priateľa: zložil si z uší slúchadla,na dve sekundy sa odtrhol od sledovania filmu, venoval mi málovravný nechápavý pohľad a pokračoval v pozeraní akčnej scény. Moja rodina jeodo mňa na míle ďaleko a telefonický či internetový kontakt byv tomto prípade na útechu nepostačil. Čo robiť, na čo myslieť?


SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedávnosom mala jeden veľmi zaujímavý rozhovor so známym o pozitívnom myslení.Nerozbiehali sme žiadne zložité teórie, iba sme sa bavili o tom, prečo saoplatí veci vnímať pozitívne. Zo stretnutia som odišla s dobrou náladou a s presvedčením, že užnebudem taký zarytý skeptik a začnem veriť, že dobré veci sú blízko. Veď aj mnesa už raz musí začať dariť!


Tentoraz všetky teórie zlyhali. Ako by sa na prehru pozreli iní? Optimista by nadňou nevešal hlavu a odišiel by posilnený, keďže ho to nezabilo. Anarchista by zvalil vinu na inštitúcie,na ktorých sme po celý svoj život závislí a ktoré za nás rozhodujú. CharlesDarwin by moju situáciu zhodnotil ako jeden z prvkov evolúcie, ktorej smevšetci súčasťou. Salvador Dalí by možno dokreslil barličku svojej horiacejžirafe. Básnik by zo sklamania získal inšpiráciu pre novú báseň. A ja...


Môj priateľ práve dopozeral posledné minúty akčnej scény. So žirafím chápaním sa konečne vyjadril:
“To nie jemožné! Veľmi ma mrzí, že ti ten projekt nevyšiel. Netráp sa. Verím, že ty tonejako zvládneš.”


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po niekoľkýchminútach predýchavania zvestovanej zlej správy sa zamyšľám nad tým, čo ďalejrobiť. Pomaly sa vynárajú predstavy a smerovania, kam kráčať. Možnosti,ktoré som schopná realizovať. Po ďalšej prehre sa opäť sa ocitám v pozícii, zktorej vychádzajú všetky dobré aj zlé veci. Som na začiatku niečohonového.

 

“Zlyhanie je príležitosť začať opäť inteligentnejšie.”(Henry Ford)

Ivana Žulčáková

Ivana Žulčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hľadá sa.Momentálne sa nachádza v Dánsku. Zoznam autorových rubrík:  Medzi namiPísačky-táračkyStarosti-radostiVo voľnej chvíliSúkromnéDánskoChutnéZaujímavostiVo vlastnom kútiku

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu