reklama

Skoro-estrogénové toasty

Neďela poobede. Víkend strávený polopracovne. Doma nie je čo jesť. Odťahujeme stôl - dostávame sa k rezervným zásobám - konzervám z Francúzska.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Nejaký čas som tým pekným nálepkám na kúskoch plechu nechcela veriť.
"Ale veď je to len jedlo z konzervy!" - pred očami sa mi hneď zobrazujú konzervy dolnozemského guláša, ktorého sójové kocky sa veľmi rady tvárili, že sú mäso (nič proti sóji - tu si ju dokonca začínam vážiť! Kdeže sú tie naveky skladovateľné sójové kocky za deväť deväťdesiat...)

Po prvej konzerve som musela so spokojným žalúdkom priznať, že tie "rezervy" stálo za to vláčiť z Francúzska.

Preberáme zásoby - prehrabujeme sa. Milý vytiahol malú konzervu - takú konzervičku:- Toto si dáme na chlieb: upečieme si v rúre chutné toasty.
 - Dobre. A čo je to?
 - Neviem. - poškrabal sa milý za uchom.
 - Zelenina, mäso, bylinky? musíš predsa vedieť, čo to je.
 - Veď vravím, že neviem. Upečieme - uvidíme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Natreli sme na toasty zeleno-žlto-hnedú hmotu. Nevoňalo to, ale ani nesmrdelo.  - Vyzerá to ako slimáky. Také pomleté slimačie mäso," robila som si srandu.
 - Slimáky? Ale veď to nemá ulity! He-he! - zažartoval milý a zahodil konzervičku do koša. Ako sa to volalo? Hm.. tuším to bolo niečo s estrogénom... žeby estragón, escargon???

Toasty sa rozvoňali za cesnakom. Hmota na chlebíku v rúre jemňúčko bublinkovala a pripekala sa na chlebík.

 - Veď len skús. Nemusíš to jesť, keď ti to nebude chutiť, - povzbudzoval milý.

Vetu typu "veď len skús" som naposledy zažila práve keď sme si pripravili na večeru slimáky. Vždy som o sebe tvrdila, že nemám problém s absolútne žiadnym jedlom a rada skúšam nové recepty, aj exotické či "divé" jedlá. A tak sme na moje naliehanie pridali v supermarkete do nákupného košíka aj dva balíky slimačích ulít upchatých bylinkovým maslom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tešila som sa, že konečne ochutnám tú divnosť....Keď som ako desaťročná zbierala po tráve a pri potokoch tie slizké potvory, ani som netušila, že mi raz skončia na tanieri. Tešila som sa, keď sa slimáky dopekali v rúre. A možno by som sa tešila aj dlhšie, nebyť toho Ruia... Spolubývajúci Rui ustavične dookola opakoval, že by slimáky zo supermarketu nejedol....

Vravel, že u nich v Portugalsku jedia slimáky len pripravené doma. Iba tie sú dobre umyté. A stále mi opakoval: slimáky zo supermarketu nebudú dobré. Nebudú dobre umyté. On by ich nejedol. Rui rád zapára, no na jeho reči som si už zvykla. Veď on, chudák, nemôže za to, že sa tak volá. Nemôže za to, že portugalské "r" znie presne ako slovenské "ch"...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedala som sa. Vydličôčkou som si vydlabla zmršteného slimáčika z ulity a pre istotu som na ňom nenechala svoje oči príliš dlho. Žuv-žuv. Nie je to zlé. Chutí to skoro ako mušle. Trochu žuvacie... ale nie zlé....Žuv-žuv. Čo to - čo to! Zrada! Zaškrípalo mi medzi zubami. Došlo mi to. Tie Ruiove reči o neumytých slimákoch. Načaté sústo si akurát začali podávať moje slinné žľazy, no vzápäťí hodili spiatočku. Sústo skončilo v záchode. Zvyšných 23 slimákov musel môj milý dojesť sám.

Ešteže sme teraz nejedli ulitových-pieskových slimákov... Hmota na chlebíku vyzerala síce neidentifikovateľne, ale voňala pekne. Výzvu "veď len skús" som prijala. Zbaštila som tri kúsky chlebíka. Chutilo. Môj milý trochu ohrnul nosom. Vraj to nemá nijakú špecifickú chuť. A mne to práve kvôli tomu chutilo.
 
Aká som bola na seba hrdá! Zvládla som tie skoro-estrogénové toasty!. Len som tak spokojne odfukovala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milého lišiacky pohľad signalizoval, že nie je všetko tak v pohode, ako na prvý pohľad vyzerá.....

- Čo?! Čo je?! Povedz čo?! - Keby som zjedla mačku, tak tu by sa hodilo povedať, že Milý zamňaukal. Ale nezamňaukal. Práve naopak. Ostal ticho. Bol potichu a pomaly. Po-ma-ly.

Vyletela som do kuchyne a vyhrabala kozervu z koša.

Písalo na nej: Escarcotine

(photo len ilustračné)

Ivana Žulčáková

Ivana Žulčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hľadá sa.Momentálne sa nachádza v Dánsku. Zoznam autorových rubrík:  Medzi namiPísačky-táračkyStarosti-radostiVo voľnej chvíliSúkromnéDánskoChutnéZaujímavostiVo vlastnom kútiku

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu